مجله آموزشی خانواده ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی خانواده ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

کامپوزیت دندان وزیبایی لبخند

پس افرادی که فقط جهت زیبایی کامپوزیت می کنند و دندان های سالمی دارند هزینه کمتری نسبت به دیگر افراد می پردازند. لمینت دندان از لحاظ زیبایی به سفید کردن دندان فرد کمک می کند و دندان های سفید و زیبا را به نمایش می گذارد. بعد از کار گذاشتن ونیر دندان، نیاز به مراقبت خاصی ندارد و میزان ماندگاری مناسبی دارند. دندانپزشک با توجه به وضعیت و انتظارات شما از انواع لمینت دندان که شامل سرامیکی، چینی و کامپوزیتی می باشد، بهترین را برایتان تجویز می کند.

این فاصله زمانی جهت استئواینتگریشن یا جوش خوردن ایمپلنت در استخوان است. ۳- در روش کامپوزیت دندان ونییر بهتر است اختلاف بین رنگ انتخابی با رنگ بیس دندان خیلی زیاد نباشد . می تواند آسیب وارد شده را فقط در یک مراجعه به دندانپزشک تعمیر کند. پس از اتمام کار، تا چند ساعت باید از خوردن مواد غذایی به خصوص مواد غذایی سخت و یا رنگی، پرهیز کرد. پس از آن نیز رژیم غذایی باید رعایت شود و از گاز زدن مواد غذایی سخت مانند سیب پرهیز شود. دقت داشته باشید که خوردن مواد غذایی سفت می تواند به دندان های کامپوزیت شده، آسیب وارد کند و آن ها را دچار سابیدگی نماید.

افرادی که دندانهای آسیب دیده، پوسیده، کج و یا تغییر رنگ پیدا کرده، دارند ممکن است برای خوردن غذا و یا هنگام صحبت کردن دچار مشکل شوند. بسیاری از افراد نیز بر این باور هستند که مشکلات دندانی میتواند اعتماد به نفس افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد و مشکلاتی از این دست را برای آنها ایجاد کند. معمولا در یک جلسه انجام میشود و یک پوشش است که روی دندان قرار داده میشود.

با سلام.بله، بلیچینگ توسط نوعی ماده شیمیایی انجام می شود که هیچ آسیب فیزیکی به دندان وارد نمی شود و بهترین راه برای سفید کردن دندان ها بدون آسیب می باشد. به دندانپزشک مراجعه شود تا پس از معاینه از دندان ها تشخیص درمان مناسب داده شود. کامپوزیت دندان نسب به روش های سرامیکی، مصنوعی تر به نظر میرسد. از طرفی دندان هایی که با تحلیل مینا روبرو بوده و شکننده هستند می توانند مشکلاتی برای ما ایجاد کنند.

  • بعد از آماده شدن قالب، پزشک باید با کمک چسب هایی مخصوصی که در اختیار دارد و همچنین توجه بسیار زیادی که در راه باید داشته باشد لمینت ها را بر روی دندان بچسباند.
  • هر لایه از کامپوزیت دندان با استفاده از نور روی دندان محکم می شود.
  • در مواقعی که می‌خواهند پوسیدگی دندان را بردارند و دندان را ترمیم کنند از کامپوزیت دندان استفاده می‌شود و یا برای انجام کار زیبایی از آن بهره می‌برند.
  • بنابراین اگر بنا به دلایلی نیاز به درمان زیبایی دندان در سنین پایین باشد ، روش کامپوزیت ونیر بر روش لمینت ارجح است.
  • مهم نیست که چه تصمیمی میگیرید و کدام گزینه را انتخاب میکنید، اما همیشه قبل از شروع هر کدام حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید.
  • باید گفت قسط بندی کاملا به شخصیت متواضع دندانپزشک بستگی دارد.
  • زمانی که هنوز چند دندان طبیعی در فکین بالا و پایین وجود داشته باشند ما معمولا از این پروتزها به عنوان جایگزین سایر دندان های از دست رفته استفاده میکنیم.
  • همچنین ممکن است دندانی به درمان ریشه یا ترمیم نیاز داشته باشد و یا در صورت وجود پلاک‌ها و جرم‌های میان دندان و لثه، دندان‌ها نیازمند جرم‌گیری خواهند بود که پیش از انجام اصلاح طرح لبخند باید انجام شوند.

روکشهای غیر مستقیم خارج از دهان ساخته میشوند و سپس روی دندان آماده شده نصب میشوند. که شامل روکشهای ساخته شده از پرسلن و مواد کامپوزیت دندان میشود. یکی از شایعترین مشکلات افراد این است که بین دندانهایشان فاصله وجود دارد و با این روش میتوانند این فاصله را پر کنند. روکشهای کامپوزیت به بهبود بافت‚ شکل‚ رنگ و اندازه دندانها کمک میکنند و به لحاظ ظاهری زیبایی زیادی به آنها میبخشند. واضح و بدیهی است که هزینه کامپوزیت دندان وابسته به عناصر مختلفی است. همچنین مهمترین عامل تاثیر گذار بر هزینه کامپوزیت دندان میزان آسیب دیدگی دندان است.

کامپوزیت دندان فاصله دار

در دندانپزشکی مواد و خدمات انواع مختلف و قیمت‌های متفاوت دارند. معمولا مواد کامپوزیتی چینی کیفیت پایینی دارند و در عوض مواد کامپوزیتی برندهای آلمانی، آمریکایی و ژاپنی از کیفیت‌های بالاتری برخوردارند. عاداتی مثل نگه‌داشتن سوزن، گیره مو یا هر جسم خارجی دیگر با دندان باعث آسیب به کامپوزیت‌ها می‌شود. در واقع آن چیزی که طول عمرکامپوزیت دندان را تضمین می‌کند نحوه نگهداری آن است.

پرکردن دندان یا ترمیم دندان به بازگرداندن عملکرد و شکل ظاهری دندان آسیب دیده با مواد ترمیم کنندۀ دندان گفته می‌شود. خرابی ساختار دندان معمولاً در اثر پوسیدگی دندان یا آسیب‌های خارجی بوجود می‌آید. سلام .حتما لمینت را درون ظرفی قرار بده و به نزد دندانپزشک خود ببر . بعضی افراد تلاش می کنند خودشان لمینت افتاده را مجددا بر روی دندان نصب کنند در صورتی که این کار اشتباه است زیرا ممکن است به دندان آسیب برساند . در صورتی که دهان شما با تغییرات گرمایی و یا سرمایی روبرو شود موجب جدا شدن لمینت دندان خواهد شد و می بایست کار های مراقبتی لازم به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به دندان انجام شود. لابراتوار با توجه به درخواست دندانپزشک و بیمار و با توجه به رنگ مورد نظر و کاملا انتخابی بیمار ، آن را آماده می کند.

یک لبخند زیبا و فریبنده علاوه بر دندان‌های زیبا و متناسب، به خطوط لثه هم‌راستا و قرینه نیاز دارد. عدم تناسب و قرینه‌نبودن لثه‌ها، زیبایی لبخند را کم می‌کند. هر کدام از اقدامات دندانپزشکی زیبایی به گونه‌ای زیبایی را به لبخند شما می‌بخشند اما این زیبایی تنها مزیت آن‌ها نیست. در میان مقاله نیزفیلم و عکس نمونه کار مراجعه کننده‌های دکتر نوشین نصیری را آورده‌ایم که می‌توانید نتیجه این خدمات زیبایی دندان را ببینید. کامپوزیت ونیر خواهد داشت که برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها باید مصرف آنها را محدود کنید.

از شکاندن آجیل ، یخ و اجسام سفت با ونیر های دندانتان خودداری کنید. ست کردن لباس مردانه در محل کار روش های اصولی و اموزش هایی برای ست کردن لباس برای محل کار ادراه و شکرت و ...بصورت حرفه ای را اینجا بخوانید. شما می‌خواهید قبل از انتخاب خود، فواید و نکات منفی را با دقت بسنجید. شما باید اطلاعات کافی در مورد همه گزینه‌ها داشته باشید تا زمانی که بتوانید بهترین راه را انتخاب کنید. سپس دندانها کاملا خشک شده به طوری که هیچ گونه رطوبت ، خون و بزاق بر روی دندان وجود نداشته باشد.

کامپوزیت دندان

اما امروزه با پیشرفت علم مواد دندانی و تولید سرامیک هایی که در عین نازکی بسیار زیاد ، استحکام کافی نیز دارند ، دندان پزشکی زیبایی دستخوش تغییر شده و دیگر برای لمینیت گذاشتن ملزم به تراش دندان نیستیم . یکی از فواید کامپوزیت دندان قیمت مناسب آن نسبت به دیگر روش ها می باشد که باعث می شود هر فردی با هر مقدار بودجه بتواند عیوب دندانی مانند رنگ گرفتگی، شکستگی، ترک خوردگی و فواصل بین دندانی را با آن ترمیم کند. طول عمر کامپوزیت دندان با موراد گفته شده رابطه مستقیم دارد به طوری که هرچه این موارد را بیشتر رعایت کنید، طول عمر و ماندگاری کامپوزیت دندان افزایش می یابد. اطلاعاتی را که شما در مورد مشکل دندانی فکی مرقوم فرموده اید ناقص و کم است . مثلا اطلاعاتی راجع به شیب دندانها ، وضعیت فکین ، نیمرخ بیمار ، میزان شلوغی دندانها ، وضعیت رادیوگرافی بیمار و غیره. بنابراین به شما توصیه میشود برای طرح درمان مناسب از مطب وقت معاینه بگیرید.

در این مقاله همراه با دکتر فاطمه لبافی شما را با عوامل موثر در هزینه کامپوزیت، محاسبه هزینه نصب، ترمیم و برداشتن کامپوزیت آشنا کرده و برندهای برتر کامپوزیت دندان را نیز به شما معرفی می کنیم. لمینیت یکی از بهترین درمان های زیبایی می باشد.اگر لمینت دندان آسیب ببیند یا شکسته شود می توان آن را تعویض کرد . گاهی اوقات ممکن است بر اثر فشار یا ضربه لمینت از روی دندان جدا شود در این صورت با مراجعه به متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی می توان آن را دوباره چسباند . اگر پس از چسباندن لمینت با التهاب یا قرمزی لثه مواجه شدید حتما برای چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنید تا از سلات لثه ها مطمعن شوید . در صورتی که از لمینت خوب نگهداری شود، بین 7 تا 15 سال ماندگار خواهد بود. البته، نگهداری از دندان‌های لمینت شده نیازمند اقدامات خاصی نیست.

کامپوزیت دندان خون آشامی

این شرکت با ساخت سرامیک هایی ویژه به نام Cerinate که میتواند در کنار ضخامت بسیار اندک (دو دهم میلی متر ) استحکام و زیبایی فوق العاده ای داشته باشد ، توانسته است راهگشای لمینیت های بدون تراش باشد . در نهایت لمینیت بدشکلی های دندانی ( مانند کوتاهی دندان ها ) را به خوبی اصلاح میکند و میتواند لبخندی ایده آل برای فرد به وجود آورد. لمینیت میتواند فواصل اندک بین دندانی را رفع کند و زیبایی را افزایش دهد. در صورتی که بهداشت و مراقبت از کامپوزیت در حد خوبی باشد، معاینات به موقع انجام شود و کار به درست انجام شده باشد، دندان زیرین کامپوزیت آسیب نمیبیند. درمان بیماری که فک پایین جلو دارد و دارای انحراف نیز می باشد ارتودنسی به همراه جراحی خواهد بود.

کامپوزیت از ساختار دندان نیز پشتیبانی میکند چرا که دندان را در مقابل دمای خیلی سرد و خیلی گرم عایق میسازد. سیمان‌های گلس ایونومر - طیف کامپوزیت‌های پایه رزین و مواد ترمیم کننده مورد استفاده در دندانپزشکی. (به سمت انتهای طیف GIC)، افزایش آزاد شدن فلوراید و افزایش محتوای اسید پایه؛ نسبت به انتهای طیف کامپوزیت رزین، درصد افزایش فعالیت نور و افزایش استحکام خمشی وجود دارد. یکی دیگر از فاکتورهای مورد توجه دندانپزشک قابلیت پولیش مناسب کامپوزیت ها است. پس از اینکه کامپوزیت بصورت لایه لایه حفره های داخل دندان را پر کرد قابلیت پولیش کامپوزیت ها جهت زیبایی اهمیت زیادی پیدا میکند. رزین‌های کامپوزیتی دندان به طور معمول از Bis-GMA و دیگر مونومرهای دی متاکریلات ، و نیز مواد پرکننده مانند سیلیکا و یک مادهٔ شروع‌کننده واکنش (که با تاباندن نور فعال می‌شود) مثل Dimethylglyoxime تشکیل می‌شوند.

کامپوزیت دندان پهن

در تاریخ مقرر به دندانپزشکی میروید تا روکشهای آماده شده را نصب کنند. دندانپزشک روکشها را به آزمایشگاه دندانپزشکی سفارش میدهد تا آنها را بسازند. از آنجایی که آمالگام فلز است رسانای خوبی برای انتقال دما است. به خصوص در مواردی که پر شدگی زیاد باشد، تجربه حساسیت دندان به سرما و گرما متداول است. در بیشتر موارد حساسیت دندان پس از چند روز یا چند هفته کاهش پیدا میکند اما در برخی افراد تا آخر این حساسیت باقی می ماند به خصوص هنگامی که دندان در معرض سرما قرار میگیرد. رزین کامپوزیت به صورت لایه لایه در فضای خالی ایجاد شده قرار میگیرد تا دندان پر شود.

کامپوزیت دندان و سیگار

در صورتی که انتخاب رنگ لمینت به عهده خود بیمار و نظر پزشک است. رنگ لمینت میتواند به شدت سفید باشد و یا هم رنگ سایر دندان ها باشد. لمینت دندان بسیار محکم و مقاوم است و به ندرت تغییر رنگ می دهد یا می شکند. در صورت مراقبت صحیح ، عمر آنها در حدود (15 الی 20) سال خواهد بود. وقتی دندانپزشک آماده شد، پوسته‌های نازک پرسلان را به جلوی دندانهای شما سیمان کرده و آنها را به گونه‌ای شکل می‌دهد که حتی الامکان طبیعی به نظر برسند.

کامپوزیت دندان سوئیسی

سلام ، سفید کردن با بلیچ یا ونیر امکانپذیره، البته باید برای هر کدوم موارد لازم طی معاینه بررسی شه، که مشخص شه برای دندونهای شخص شما روش مورد نظر قابل انجامه یا نه. برای دانستن تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان ابتدا باید با هرکدام از این درمانها آشنا شوید. در این مقاله تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان را به طور کامل برای شما خواهیم گفت. برای بیماران اهل دخانیات حدود four تا 5 سال ماندگاری دارد در صورتی که برای سایرین حدود eight سال عمر کامپوزیت است در صورت رعایت بهداشت.

تفاوت کلینیکی لمینت دندان فلدسپاتیک و آی پی اس ایمپرس دو در این است که لامینت فلدسپاتیک ، ارزان‌تر هستند و در عین حال بسیار زیباترند و رنگ دندان زیرین را خوب میپوشانند. اما استحکامشان زیاد بالا نیست و از طرفی اگر لعاب روی آنها از بین برود، منجر به سایش دندان های روبرو خواهند شد. ارتودنسی راهکاری است که برای رفع این مشکل بوجود آمده است. طی این اقدام دندان‌ها با استفاده از براکت ارتودنسی محکم و در زاویه و جهت مورد نظر حرکت داده می‌شوند.

تغییرات ژنتیکی، مصرف آنتی بیوتیک و فلوراید، پوسیدگی دندان، سیگار کشیدن، استفاده از نوشیدنیهای رنگی مثل چای ، قهوه و … و عدم رعایت بهداشت مناسب دهان و دندان در وب سایت بطور کامل توضیح داده شده است مطالعه نمایید. دندان به عنوان یکی از مهم ترین اعضای صورت، در زیبایی ظاهر و لبخند افراد بسیار مهم و تاثیرگذار است. زردی دندان ها و جرم گرفتگی آنها علاوه بر اینکه نمایی بد و نامناسب برای لبخند زیبای انسان ایجاد می کند، در برخی مواقع نیز، باعث ایجاد ناراحتی و از بین رفتن اعتماد به نفس افراد می شود. بسیاری از افراد، به دلیل داشتن دندان هایی زرد، سیاه و جرم گرفته، تمایلی به خندیدن و یا لبخند زدن، از خود نشان نمی دهند. افرادی که با داشتن دندان هایی سفید و زیبا همواره لبخند به لب داشته، در نظر اشخاص دیگرانسان هایی خوشرو و خوش برخورد شناخته شده و این موضوع روی وجه اجتماعی آنها تاثیر بسیار مثبتی می گذارد. در ادامه، به معرفی 9 علت مهم و تاثیرگذار برای زردی دندان ها خواهیم پرداخت.

اگر همیشه می‌خواید لبخند خود را بهبود ببخشید، روکش دندان ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد. روکش‌ها پوسته‌های نازکی هستند که در قسمت جلویی دندان‌های موجود شما قرار می‌گیرند تا ظاهر آنها را بهبود ببخشند. روکش‌ها فقط یکی از چندین روش برای تغییر ظاهر دندان‌ها هستند.

بهتر است بدانید که دندانهای انسان زنده بوده و دارای رشته های عصبی و سرخرگ و سیاهرگ می‌باشد. همچنین دندانها در حفره استخوانی به نام آلوئول قرار دارند و دندان ها توسط رشته های بافتی به این استخوان آلوئول متصل هستند. به دلیل دارا بودن اسید مالیک ، یک سفید کننده دندان طبیعی میباشد. پیاز خام به دلیل دارا بودن مقادیر بالای سولفور ، آنتی باکتریال قوی بوده و باعث از بین بردن باکتریهای مضر دهان میشود. این دسته از خوراکیها نیز چون نیاز به جویدن زیاد دارند ، با تحریک ترشح بزاق به بافر شدن محیط دهان کمک میکنند.

باید بدانید که هر روش درمانی دارای یک سری مزایا و معایب است که آگاهی از آنها کمک می‌کند تا با توجه به شرایط دندان خود، شیوه درمانی درست و مناسب را انتخاب نمایید. البته بهتر است که به توصیه دندانپزشک خود توجه کنید زیرا او با علم خود و وضعیت دندان‌ها و لثه‌های شما درست‌ترین درمان را پیشنهاد می‌دهد. درمان کامپوزیت دندان، برای موارد و مشکلات دندانی بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای آشنایی بیشتر موارد استفاده از کامپوزیت دندان در ادامه آورده شده است.

این روش نیازی به پولیش مداوم وی ا مراقبت های دوره ای نسبت به کامپوزیت ندارند. لمینت سرامیکی که نام دیگر آن پرسلن ونیر می باشد، به پوششی از جنس سرامیک گفته می شود. در این روش برای تحویل لمینت سرامیکی به دو تا سه هفته زمان نیاز می باشد. از لمینت سرامیکی به منظور اصلاح نا مرتبی ها، بهم ریختگی های دندان، کوتاه و یا بلندی دندان ها، شکستگی و لب پر شدن دندان ها، پر کردن فاصله ی بین دندان ها، بزرگ کردن دندان های کوچک و زیبا کردن دندان های بد شکل می باشد.

اما اکثر افرادی که دو تا چهار لمینت نصب می کنند بعد از نصب، درد کمی تجربه خواهند کرد که خیلی زود برطرف می شود. کامپوزیت های ژاپنی و آمریکایی از بهترین مارک های کامپوزیت دندان می باشند. البته قیمت هرکدم از این دو مارک متفاوت بوده و انتخاب هر کدام در هزینه نهایی اصلاح طراحی لبخند با کامپوزیت تاثیر میگذارد. گاهی بین دندان ها نسبتا باز می ماند، نه البته به میزانی که دیده شود و باعث گیر غذایی و بد بویی دهان می شود. البته بد بویی دهان به علت مورد قبلی یعنی التهاب لثه ناشی از کامپوزیت ونیر غلط نیز ایجاد می شود.

بعد از قرار دادن پروتزها روی لثه ها ممکن است در تلفظ برخی از کلمات دچار مشکل شوید. اگر چنین شد؛ سعی کنید با تمرین و تکرار، آواز خواندن یا صحبت کردن با دیگران، تلاش کنید تکلم خود را بهبود ببخشید. با گذشت چند روز به راحتی میتوانید با پروتزهای جدید خود صحبت کنبد. غذا خوردن با این دندان های جدید در ابتدای امر، کمی دشوار خواهد بود. ممکن است چند هفته طول بکشد تا بتوانید به درستی و بدون مشکل با آن ها غذا بخورید. به همین دلیل شما باید تا چند هفته سعی کنید بیشتر غذاهای نرم و قطعه قطعه شده بخورید.

یکی اینکه باعث تحلیل مینای دندان شده و دوم باعث تحلیل لثه و نمایان شدن ریشه دندان می شود. در تحقیق دیگری نیز به ارتباط بین سطح استرس و اضطراب و سلامت لثه ها نیز پرداخته شده و بر همین اساس، استرس بالا اثر منفی روی سیستم ایمنی دارد. ضعف سیستم ایمنی باعث رشد میکروب های بیشتر و کاهش سلامت لثه ها و دندان ها و ایجاد بوی بد در دهان میشود.

لمینیت میتواند تغییررنگ های دندانی که با راه های محافظه کارانه تری مانند جرم گیری و بلیچینگ رفع نشده اند را به خولب برطرف کند. نسج دندان نسج بسیار با ارزشی است که هیچ ماده ای نمیتواند قابل مقایسه با دندان باشد ، پس ما سعی میکنیم تا آنجا که مقدور است دندان را دستخوش تراش و تغییر نکنیم . همچنین اگر در سال های آینده مشکلی برای لمینیت ها به وجود بیاید ، دندانی که تراش خورده را نمیتوان بهحال خود رها کرد و باید لمینیت ها را اگر قابل ترمیم باشند ، ترمیم کرده و در غیر این صورت با لمینیت های جدیدی تعویض کرد .

درباره ی کامپوزیت دندان

در کامپوزیت ما تراش نداریم و مقدار آن بسیار کم است ولی در لمین دندان ها کاملا تراش داده میشود. ایمپلنت برای افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند و یا حتی افراد بی دندان کامل گزینه مناسبی است. نگهداری از دندان های شیری اهمیت بسیاری دارند چراکه نقش جویدن و زیبایی را برای کودک به همراه دارند، همچنین دندان های شیری نقش حفظ فضا برای رویش منظم دندان های دائمی را ایفا میکنند.

به طور واضح تر می تواند گفت، باید حدالمکان از ایجاد لبه در کامپوزیت خودداری کرد. در عین حال منجر به سایش دندان های مقابل نمی‌شوند و خوب پالیش میشوند، اما چون شفافند، نور را تا حدودی از خود عبور می دهند ، بنابراین رنگ دندان را پوشش نمی دهند و در عین حال گران تر هستند. ۱- انواعی که از فلدسپاتیک پرسلن ساخته شده و به صورت پودر گذاری در لابراتوار، توسط تکنسین بر روی cast) مدل قالبگیری شده از دندان (فرم داده میشود. در این ویدئو مراحل نصب لمینت بر روی دندان نمایش داده می‌شود. اگر می‌خواهید مراحل اجرای لمینت دندان را در عرض یک دقیقه ببینید نبض ما این ویدیو را به شما پیشنهاد می کند.

واحدهای کامپوزیت با توجه به تعداد دندانی که قرار است کامپوزیت شوند، محاسبه می شود. اگر یک الی دو دندان نیاز به کامپوزیت داشته باشد، یعنی دندان شما به یک الی دو واحد کامپوزیت نیاز دارد و هزینه کامپوزیت دندان نسبت به زمانی که چندین دندان نیاز به کامپوزیت داشته و تعداد واحدهای کامپوزیت بیشتر بوده، بیشتر خواهد بود. برای محاسبه ی قیمت نهایی کامپوزیت دندان، هزینه یک واحد کامپوزیت در تعداد دندان های کامپوزیت شده ضرب می شود. علاوه بر این در فاصله بین این دو جلسه می‌توانید نظرتان را نسبت به بیرون زدگی یا فرورفتگی سطح یا تغییرات مطابق با سلیقه خود را یادداشت کنید تا در جلسه دوم برایتان اجرا شود. از آنجا که این کار کاملا به مهارت و هنر دست دندانپزشک بستگی دارد، بهتر است این کار توسط متخصص ترمیمی و زیبایی انجام شود. از لفظ هیبرید در این دسته از انواع کامپوزیت دندان می توان متوجه شد که زیبایی و مقاومت خوبی دارد و ذرات فیلر این نوع کامپوزیت ترکیبی از ذراتی با اندازه های بین 1 میکرومتر تا 100 نانومتر است.

منبع:  دنتال گجت