مجله آموزشی خانواده ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی خانواده ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

چه لپ تاپ های استوکی مناسب دانش آموزان است؟

لپ تاپ استوک مناسب دانش آموزان نیازی به سخت افزاری قدرتمند ندارد. تنها کافی است تا نرم افزارهای کاربردی مانند مرورگرها و مجموعه نرم افزار آفیس را پردازش کند. قیمت یکی از مهمترین فاکتورهای یک لپ تاپ دانش آموزی خوب است. در ادامه به بررسی مشخصات لپ تاپ مورد نیاز دانش آموزان می‌پردازیم.

مشخصات یک لپ تاپ استوک دانش آموزی مناسب

همگام با به روز شدن شیوه های آموزشی، برای یادگیری نیاز است از روش های گوناگونی استفاده شود. طی چند سال اخیر استفاده از تکنولوژی های آموزشی پیشرفت زیادی داشته است. از طرف دیگر دانش آموزان نیاز دارند تا برای درس خواندن، تحقیق کردن و یافتن پاسخ سوالات خود از اینترنت و لپ تاپ ها استفاده کنند.

دانش آموزان معمولا کارهای ساده ای با لپ تاپ انجام می دهند. به عبارت دیگر نیاز نیست از یک سیستم قوی جهت پردازش استفاده کنند. از طرف دیگر باید با کمترین هزینه از بهترین سخت افزار بهره مند شد. نکته ای دیگر که باید مد نظر داشت این است که دانش آموزان معمولا لپ تاپ را با خود جا به جا می کنند. پس لازم است که لپ تاپ سبک و اندازه‌ی آن استاندارد باشد. در عین حال باید محکم و در برابر فشار مقاوم باشد.

شما می توانید از برنده های معتبری چون Dell و یا HP و یا Acer و یا Lenovo و یا Asus لپ تاپ استوک ازران و مناسب خود را انتخاب نمایید.

این شرکت ها مخصوصا شرکت DELL و شرکت HP لپ تاپهای بسیار با کیفیت و پرکاربردی را به بازار ارائه داده اند.

این لپ تاپ ها بصورت صنعتی و غیر صنعتی ارائه شده اند.

مزیت لپ تاپ های صنعتی از غیر صنعتی ( خانگی ) این است که شما می توانید براحتی قطعات آنرا تعویض و یا تعمیر نمایید.

ضمنا لپ تاپ صنعتی در کارکرد بسیار موفق تر از لپ تاپ خانگی است.

ولی لپ تاپ خانگی از لحاظ زیبایی بهتر از لپ تاپ صنعتی می باشد.

که بنده به نظر خودم زیبایی در لپ تاپ مهم نیست و کارکرد و عملکرد مناسب است.

در لپ تاپ های Asus بیشتر زیبایی مطرح شده است .

البته لپ تاپ های استوک بسیار زیبایی نیز وجود دارد که شما می توانید نسبت به انتخاب آنها اقدام نمایید.

و نیز لپ تاپ استوک به سفارش اروپا میباشد در نتیجه لپ تاپ استوک اروپایی کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تری دارد.

 درهنگام خرید لپ‌تاپ دانش آموزی باید به چه مواردی دقت کنیم؟

امروزه با پیشرفت بیشتر دنیای تکنولوژی، با انواع متنوع و گسترده ای از لپ تاپ ها در بازار رو به رو هستیم که ممکن است هنگام خرید لپ تاپ و انتخاب دچار سردرگمی شویم. این موضوع به خصوص برای کاربران عادی پیش می آید که ممکن است اطلاعات جامع و کاملی در خصوص سخت افزار لپ تاپ نداشته باشند.

اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید یعنی قصد خرید لپ‌تاپ دانش آموزی را دارید که از این لپ تاپ ها برای کاربری های ساده مانند جستجو در اینترنت، شرکت در کلاس های درس، کار با نرم‌ افزارهای آفیس و تماشای فیلم و… می توانید استفاده کنید.

نکته: چنانچه قصد خرید لپ تاپ دانش آموزی را دارید و انتظار دارید که بتوانید بدون هیچ مشکلی برنامه های گرافیکی سنگین و یا نرم افزارهای مهندسی پیچیده را اجرا کنید باید بگوییم که این امکان وجود ندارد.

برای خرید لپ‌تاپ دانش آموزی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

CUP یا بخش پردازنده ی مرکزی:

CUP در واقع به عنوان بخش اصلی یا مغز کامپیوتر شناخته می شود، اگر قصد دارید از لپ تاپ برای انجام کارهای عادی استفاده کنید لازم نیست که از CUP خاص و پرقدرتی بهره مند باشد.

شما برای انجام امور مدرسه یا دانشگاه می توانید لپ تاپی را انتخاب کنید که از پردازنده‌ های سلرون (Celeron) و پنتیوم (Pentium) پشتیبانی می کند، زیرا نیاز به عملیات پردازشی سنگینی ندارید. اما پیشنهاد ما به شما این است که حداقل لپ تاپی را تهیه کنید که مجهز به  پردازنده Core i3 باشد، تا اگر در آینده نیاز به اموری با توان پردازشی بیشتر داشتید با مشکلی رو به رو نشوید.


RAM:

در صورتی که برای خرید لپ‌تاپ دانش آموزی نمی خواهید بودجه ی زیادی را در نظر بگیرید، می توانید به سراغ مدل هایی بروید که حداقل از رم 4 گیگابایت و حداکثر از رم 16 گیگابایت پشتیبانی می کنند . انتخاب لپ تاپ های 32 گیگابایتی برای امور دانش آموزی پیشنهاد نمی شود، زیرا نیاز به کارهای سنگینی ندارید و با انتخاب این مدل فقط هزینه ی بیشتری را پرداخت می کنید.


حافظه ی SSD:

یکی از مواردی که در عملکرد و سرعت لپ تاپ شما تاثیر زیادی دارد حافظه ی SSD می باشد. حتی تهیه یک حافظه SSD با ظرفیت خیلی کم برای ویندوز و نرم‌افزارهای اصلی، می‌تواند سرعت خواندن و نوشتن فایل بر روی لپ تاپ شما را بسیار افزایش دهد و در کنار آن سبب مصرف کمتر برق می شود و در طول عمر دستگاه نیز تاثیر دارد.و بر قیمت لپ تاپ استوک دانش آموزی و دیگر لپ تاپ ها تاثیر زیادی دارد.

برای کسب اطلاعات در مورد مزایا و معایب لپ تاپ استوک اینجا کلیک کنید