مجله آموزشی خانواده ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی خانواده ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

کامپوزیت زیبایی

کامپوزیت دندان آمریکایی ساخت شرکت Bisco  :

شرکت بیسکو یکی از برندهای مشهور کامپوزیت زیبایی  دندان آمریکایی است که کار دندانپزشکان را برای فرم دهی و سفت کردن کامپوزیت رزین روی دندان ها بسیار ساده کرده است. تیم تحقیقاتی و علمی شرکت بیسکو آمریکا توانسته اند؛ محصولات کامپوزیت رزین را با ویژگی های منحصر به فرد که قابلیت فرم دهی بسیار آسانی دارد و از طرف دیگر به سرعت با نور لیزر سفت میشود؛ طراحی و به بازار عرضه کنند.

تفاوت کامپوزیت دندان سوئیسی و آمریکایی در داشتن تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا برای شرکت‌های آمریکایی است. یکی از این برند های مشهور دارنده تاییدیه FDA، شرکت آمریکایی بیسکو است که از سال ۱۹۸۱ ساخت و تولید ترمیم های دندانپزشکی را آغاز کرده است. محصولات متنوع این شرکت از جمله کامپوزیت دندان در حال حاضر در بیش از ۶۰ کشور جهان صادر می شود.

معروف ترین مدل کامپوزیت دندان شرکت بیسکو با نام  Reveal® HD Bulkشناخته می شود که از نوع کامپوزیت های دندان بسیار سریع برای فرم دهی و سفت شدن با لیزر است. دندانپزشکان معتقدند کامپوزیتهای دندان آمریکایی ساخت شرکت بیسکو از لحاظ لایه گذاری، ایجاد عمق و فرم دهی کاملا انعطاف پذیر است و می تواند لبخند زیبا و جذابی را دقیقا شبیه به دندان های طبیعی برای بیمار به ارمغان آورد.

reveal hd bulk  در شرکت بیسکو با جدیدترین تکنولوژی ها در صنعت کامپوزیت طراحی و ساخته شده است و از لحاظ زیبایی، درمان و عملکرد جزو بهترین کامپوزیت های دندان آمریکایی موجود در بازار می باشد. فیلر hd به کار رفته در این کامپوزیت موجب می شود که عمق سفت شدن کامپوزیت رزین روی دندان ها قابل پیش بینی باشد که کار دندانپزشک را برای پوشاندن عیوب ظاهری دندان ها با رزین کامپوزیت بسیار ساده می کند. از طرف دیگر استحکام بالای این کامپوزیت دندان حتی با فرم دهی یک لایه از آن، روی دندان ها بسیار بالا است. بنابراین دوام و طول عمر فوق العاده ای دارد.https://b2n.ir/n09628

ونیر دندان چیست ؟

ونیر دندان لایه‌هایی‌از روکش هستند که‌متشکل‌از مواد همرنگ دندان میباشند وبه منظور اصلاح رنگ دندان، ترمیم موضعی ، کاربرد زیبایی ویا رفع عیوب دندانی مورد استفاده‌قرار میگیرند.


روکش های ونیر به‌لحاظ روش درمانی ، در دو دسته مستقیم (direct) و یا غیرمستقیم (indirect) موجود میباشند. ونیر های‌مستقیم دریک جلسه‌با اضافه نمودن کامپوزیت دندان به دندان در داخل مطب استفاده میشوند و کاربرد آنها در زمانی‌است که‌بخواهیم تعداد محدودی‌از دندان ها را اصلاح کنیم ؛ زمانی‌که نیشال دندان ها سالم باشد میتوان باکمک ونیر مستقیم ایرادات جزیی‌را رفع نمود. ذکر این‌نکته لازم است‌که انجام چنین‌کاری‌نیازمند تبحر، تجربه و هنر دندان پزشک بوده وتاحد زیادی زمانبر است.


ونیر های‌غیر مستقیم به‌دلیل زیبایی بیشتر، استحکام بالاتر ، حفظ بافت دندان و دوام بهترشان کاربرد وسیع تری‌دارند.


کاربرد ونیر هادر درمان دندان بیمارهای دیاسیتی ، تغییر رنگ دندان ، لکه‌های رنگی موضعی ، تغییر رنگ‌های آبی یا خاکستری و تغییر رنگ درونی‌است. لازم‌است انجام ونیر دندان ها‌به‌شکل دانه دانه وبه‌نوبت صورت‌گیرد.

خرید کامپوزیت زیبایی


تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان در چیست؟ 


این سوال بسیاری از مراجعین به مطب است. برای دانستن تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان ابتدا باید با هرکدام از این درمانها آشنا شوید. در این مقاله تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان را به طور کامل برای شما خواهیم گفت.

به طور متداول در جامعه ما، منظور از کامپوزیت، ونیرکامپوزیتی و از لمینت دندان، لمینت سرامیکی است.


لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیتی هردو جهت برطرف کردن زردی و بدفرمی دندانها و طراحی لبخند به کار می روند و میتوانند در رنگهای دلخواه فرد از همرنگ دندان تا روشن و خیلی سفید استفاده شوند. معمولا برای دندانهایی که در لبخند دیده میشوند توصیه میشود که حدود هشت الی ده دندان در فک بالا وپایین می باشد. در هردو این درمانها، در جلسه معاینه ابتدا دندانها، روابط دندانهای فک بالا و پایین نسبت بهم و روابط فک بالا وپایین نسبت به صورت شخص بررسی میشود، تا قابل انجام بودن این درمانها برای مراجع مورد نظر مشخص شود. ممکن است یکی از این درمانها یا هر دو، برای فرد قابل انجام باشد. گاهی نیاز به درمان اولیه قبل از انجام ونیر یا لمینت می باشد، به طور مثال جراحی leveling و یا لیفت لثه برای یک یا چند دندان یا تمام دندانهایی که در لبخند دیده میشوند. ممکن است هیچکدام از این درمانها قابل انجام نباشد و فرد نیاز به ارتودنسی و یا حتی ارتوسرجری(ترکیب ارتودنسی و جراحی) داشته باشد. در متن زیر میتوانید در مورد درمانهای کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی بخوانید.

ترمیم دندان و اصلاح طرح لبخند با روکش کامپوزیت


درست به مانند همه انواع ونیرها، استفاده از روکشهای کامپوزیت ونیر نیز برای دو هدف زیر مرسوم است: 


ایجاد تغییرات کلی در ظاهر دندان ها 

تغییر نسبی شکل و ترمیم دندان  

بهبود رنگ 

نکته: 


هرچند که اغلب برای اصطلاح و بهبود طرح لبخند از روکش هایی از جنس سرامیک بهره گرفته میشود، میتوان به راحتی از خرید انواع کامپوزیت زیبایی نیز به همین منظور استفاده کرد. شما میتوانید به تناسب رنگ پوست و سایر ویژگی های چهره خود، بهترین نوع کامپوزیت با رنگ مناسب را برای زیباسازی لبخند خود انتخاب کنید. 


تفاوت اجرای لمینت دندان با روکش


نصب و اعمال لمینت دندان ، نیازمند چندین مرحله مهم و حساس است، که باید با دقت هرچه تمامتر انجام شود. در مقایسه با لمینت، معمولا کامپوزیتها نیازمند زمان زیادی نیستد و خوشبختانه ساختار دندان چندان دستکاری نمیشود.  


در این درمان ترمیمی، دندان تراش نمیخورد و از حجم آن کاسته نمیشود، بلکه به راحتی بر روی سطوح دندان چسپانده میشود. به عبارتی این روش ترمیم دندان معمولا نسبتا سریع و بدون دردسر است. 

منبع: https://b2n.ir/n09628