مجله آموزشی خانواده ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی خانواده ایرانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

قیمت ارتودنسی در سال 99 چقدر است؟

اولین سوالی که برای بیمار این است که هزینه ارتودنسی چقدر است؟ هزینه ارتودنسی چگونه محاسبه می شود؟ عوامل موثر در هزینه ارتودنسی چیست؟ هزینه ارتودنسی(قیمت ارتودنسی) یکی از مهمترین مسائل در هنگام درخواست ارتودنسی است. با توجه به افزایش قابل ملاحضه هزینه‌ ارتودنسی در این روزها، داشتن آگاهی از هزینه ارتودنسی برای فردی که می‌خواهد ارتودنسی دیمون، ارتودنسی فک بالا یا ارتودنسی فک بالا و پایین، ارتودنسی سرامیکی و… انجام دهد، به امری مهم بدل می‌شود. ما در ادامه این مقاله برای شما شرح کاملی از هزینه ارتودنسی، حداقل هزینه ارتودنسی، هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین و … داده‌ایم. یکی از مهمترین عوامل در هزینه ارتودنسی، نوع ارتودنسی است که می خواهید انجام دهید. هزینه ارتودنسی فک بالا با هزینه ارتودنسی فک پایین متفاوت است. همچنین خوب است بدانید که هزینه ارتودنسی ثابت با هزینه ارتودنسی متحرک و هزینه ارتودنسی نامرئی کاملا متفاوت است. همچنین هزینه ارتودنسی به نوع و جنس دندان بیمار نیز بستگی دارد.

حداقل هزینه ارتودنسی
لازم به ذکر است که متناسب با نوع ناهنجاری ها و شدت نامرتبی دندان ها، همچنین ارتودنسی ثابت و یا ارتودنسی متحرک، هزینه ارتودنسی و هم چنین هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین متفاوت خواهد بود. اما شما مراجعه کننده گرامی می توانید برای اطلاع از حداقل هزینه ارتودنسی با مشاوران در تماس باشید.

بهترین راه برای اطلاع از حداقل هزینه ارتودنسی مراجعه حضوری به مطب دکتر داوودیان می باشد. (دریافت نوبت ارتودنسی)همچنین شما میتوانید از طریق ارسال تصاویر رادیوگرافی خود از قسمت ارسال پرسش از مشاوره دکتر داوودیان بهره مند گردید.

هزینه ارتودنسی سریع
برخی نیز به دنبال ارتودنسی سریع می باشند که لازم به ذکر است سرعت درمان ارتودنسی به نوع ناهنجاری ها بستگی دارد و نمی توان هزینه ارتودنسی سریع را به طور مشخص تعیین نمود. دقت داشته باشید که متاسفانه تبلیغات غلطی در این خصوص انجام گرفته است. پس به این مطالب توجه نکنید و برای انجام ارتودنسی حتما به پزشک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید چرا که اگر به دلیل عدم مراجعه به پزشک متخصص نیار به ارتودنسی مجدد داشته باشید ، انجام ارتودنسی مجدد ریسک های خود را می طلبد. و ممکن است صدمات جبران ناپذیری به شما وارد شود.

عوامل تاثیرگذار در هزینه ارتودنسی
تعیین قیمت درمان ارتودنسی همانند دیگر درمان های پزشکی برای هر کیس متفاوت است. موارد تأثیرگذار بر هزینه ارتودنسی به شرح ذیل می باشد:

نوع ارتودنسی انتخابی برای بیمار، مدت زمان درمان ارتودنسی، میزان مواد و تجهیزات به کار برده شده در طول دوره درمان ارتودنسی در هزینه ارتودنسی موثر هستند.

هزینه‌ی ارتودنسی بسته به نوع ارتودنسی، میزان پیچیدگی درمان و... ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال هزینه ارتودنسی لینگوال بسیار بیشتر از ارتودنسی سرامیکی می‌باشد. پس ابتدا به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا نوع ارتودنسی که باید شما انجام دهید را مشخص کنند تا هزینه درمان مشخص شود.

به عنوان مثال قیمت ارتودنسی هر دو فک در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید با احتساب تخفیف ویژه‌ای که این کلینیک در نظر گرفته 6,000,000 تومان می‎باشد. البته نگران پرداخت هزینه‌ها نباشید زیرا کلینیک دندانپزشکی سیب سفید با ارائه شرایط اقساطی بلند مدت توانسته به عنوان دندانپزشکی خوب در جنت آباد به مراجعه کنندگان خود در پرداخت هزینه‌ها کمک کند. شایان ذکر است که شرایط اقساط تنها روی خدمات ارتودنسی نیست، بلکه روی تمامی خدمات درمانی و زیبایی کلینیک دندانپزشکی سیب سفید مانند پرکردن دندان، عصب کشی دندان، ایمپلنت، سفید کردن دندان، کامپوزیت دندان، لمینت دندان و... می‌توانید این شرایط را داشته باشید.

چگونه و با چه روش هایی هزینه ارتودنسی را کاهش دهیم؟
تا زمانی که بتوانید هزینه را به صورت اقساطی پرداخت کنید جای نگرانی نیست و بدون فوت وقت درمان را شروع کنید. اما اگر فکر می کنید با وجود اقساط  همچنان ممکن است در پرداخت با مشکل روبرو شوید راه حل های زیر را امتحان کنید:

با جستجو در اینترنت و مقایسه قیمت ها، متخصصی که هزینه متناسب با بودجه شما را ارائه می دهد انتخاب کنید.
به طور مشابه می توانید به مطب متخصص های ارتودنسی شهر خود تماس بگیرید و درباره قیمت از آن ها سوال بپرسید
از دندانپزشک عمومی خود بخواهید شما را به یک متخصص که هزینه های مناسبی ارائه میدهد ارجاع دهد
متخصصی پیدا کنید که تعداد اقساط را کاهش دهد
آیا در طول درمان ارتودنسی، به جز پرداخت اقساطی هزینه های دیگری هم باید پرداخت کنیم؟
بیمار ممکن است در طول درمان ارتودنسی خود نیازمند برخی اقدامات دندانپزشکی باشد. تمام این اقدامات البته لزوماً به دلیل اینکه شما تحت درمان ارتودنسی هستید انجام نمی شود. یعنی حتی اگر تحت درمان هم نباشید، احتمالا به انجام این اقدامات نیاز داشته باشید. برخی از این اقدامات عبارتند از:

جرم گیری دندان
بلیچینگ دندان
پر کردن دندان
کشیدن دندان
عصب کشی دندان
و …
تمام این اقدامات نیز نیازمند پرداخت هزینه هستند (که البته هیچ ارتباطی به هزینه ارتودنسی شما ندارند) چون هزینه آن ها جدا پرداخت می شوند.


قیمت ارتودنسی در سال 99 چقدر است؟
اگر فرصت ندارید این مقاله جامع درباره قیمت ارتودنسی را بخوانید میتوانید قیمت های درج شده در جدول زیر را مشاهده کنید و هزینه انواع روش های ارتودنسی را به صورت کلی در قالب این جدول مشاهده کنید.


نوع دستگاه ارتودنسی    متوسط هزینه ها    محدوده قیمت ارتودنسی
هزینه ارتودنسی متحرک در سنین 7 تا 12 سالگی برای هر فک    4,250,000    4,000,000  تا 4,500,000
قیمت ارتودنی ثابت در سن 12 سالگی برای هر دو فک    (12,000,000)    (9,500,000)-(15,00,000)
بریس سرامیکی برای یک فک    3 میلیون از سیستم ارتودنسی ثابت معمولی گرانتر است یعنی به طور میانگین 7.250 تومان    (7,000,000)-(7,500,000)
بریس دیمون یا خودتنظیم برای یک فک    6 میلیون از سیستم معمولی ارتودنسی گرانتر است یعنی به طور میانگین 10.5 میلیون تومان    (10,000,000)-( 10,500,000)
اینویزیلاین یا پلاک نامرئی برای دو فک    (18,500,000)    (17,000,000)-(20,000,000)